3. februar 2010

Grove pannekaker


Jeg blir aldri helt enig med meg selv om jeg synes pannekaker er middag eller ikke. Jeg har prøvd å servere det med suppe først, men det er ikke så populært i familien. De vil helst bli mette på bare pannekaker. Jeg har egentlig en veldig god oppskrift på pannekaker som jeg alltid bruker, og jeg tror ikke Mannen hadde tillatt meg å tukle med den oppskriften. Men i dag var det bare Pia og meg hjemme og jeg valgte å teste ut grove pannekaker etter en oppskrift fra Oppskriftkontoret for Meieriprodukter. Og Pias dom var:

Dette var digg! Dette må vi ha flere ganger!

4 porsoner (ca. 12 pannekaker)

2 egg
1,5 dl sammalt hvete grov/fin
0,5 dl lettkokte havregryn
1,5 dl hvetemel
5 dl lettmelk
1/4 ts salt
smør

Bland sammen alle ingrediensene og la røren stå og svelle i minst 15 minutter før steking.

Server med bananskiver, kiwi, litt cottage cheese, syltetøy og evt. sukker.


2 kommentarer:

hh sa...

Vi har pannekaker som middag, aldri dessert! Og da er det med tomatsuppe først. Dette er en tradisjon som jeg har tatt med hjemmefra!

Heidi sa...

Det er det jeg er vant til hjemmefra også. Men uten suppe derfra også, tror jeg... Eller muligens så vi hadde ertesuppe før noen ganger?

Faren min ville forøvrig ha fleskepannekaker. Det likte ikke jeg...